modaya uydum: kinoalı kısır

Kategoriler iştah açıcılar

merhaba mutfak dostları. aylar önce merakımdan aldığım ve dolaba kaldırdığım kinoa’yı son haftalarda birçok kez pişirdim. ve hiç pişman olmadım. bugüne kadar hep avokado salatasının içine koymuştum. bugün başka bir şekil uydurdum kendisine: kinoalı kısırımsı yaptım.

malzemeler:

1 çay bardağı kinoa
3 adet köy biberi
yarım demet maydanoz
yarım demet nane
yarım demet dereotu
1 kaşık acı biber salçası
1limonun suyu
yarım çay bardağı zeytinyağı
karabiber ve tuz

* kinoayı pişirmekle başlıyoruz. ölçü 1’e 2. yani 1 bardak kinoa pişirmek için 2 bardak su gerekiyor. kettle’a suyu koyun. siz de bu arada kinoanızı iyice yıkayın. bu işlem için en ince tel süzgeci kullanın.

* su kaynayınca küçük bir tencereye alın, bir tutam tuz atın. süzdüğünüz kinoaları tencereye koyun. ateş pahası olan kinoanızdan bir adet bile ziyan etmemek için kinoayı tencereye aktarma işlemini bir spatula yardımı ile yapın. sanki kaşıkla alır gibi parça parça alıp aktarın. tek fire vermiyorsunuz!

* tencerenin kapağını kapatın, altını kısın ve 15 dakika pişmeye bırakın.

* bu esnada yeşilliklere geçin. biberleri, maydanozu, naneyi ve dereotunu ince ince doğrayın. bir tavada zeytinyağını salçayla çevirin. ben biberleri de salçayla şöyle bir karıştırıp döndürdüm, hafif öldüler. siz başka malzemeler de ekleyebilirsiniz. mesela taze soğan, frenk soğanı veya pırasa eminim çok yakışır. ben bu ilk denemede daha sade bir şey yapmayı tercih ettim.

* siz bunları hazırlarken kinoa pişmiş olacak. bir salata kabında tüm malzemeyi birleştirin ve güzelce karıştırın. dilerseniz biraz daha zeytinyağı gezdirin, limonu sıkın, tuz ve karabiber ekleyin.

türk gurmeler yere göğe koyamadığına göre kinoanın eminim bir dolu faydası vardır. şahsen ben meraktan aldım, yoksa bulgurla bir alıp veremediğim yok. alınca da kullanmanın farklı yollarını denemek istiyor insan. zira kendi başına tatsız bir şey. ille bir şeylere katmak, karıştırmak lazım. alışıldık bir pilav gibi sıcak yenecek bir şey de değil pek. o nedenle soğuk salata formatında tüketmenin çeşitli yollarını bulmak/uydurmak gerekiyor. bu şekilde hiç fena olmadı!

modaya uydum: kinoalı kısır” için 2 yorum

  1. ben cok seviyorum quinoa'yi. ispanakla, lahanayla falan yemeklerini yapiyorum. doyurucu bir sey, ama bulgur mu kee-nu-ah mi dersen Bulgur forever 🙂

  2. sen yemeğini yapıyorum diye yazınca bi aydınlanma anı yaşadım ceroş, ben de yapıcam 😉 bu arada artık sadece esmer bulgur alıyorum, çok daha lezzetli. oralarda da vardır kesin, denemelisin!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir